Olisiko mitään sellaista teosta/teoksia olemassa, joilla voisin paikata muistissani olevia aukkoja historiasta, maantieteellisistä seikoista, ym. tärkeistä…

Kysytty

Olisiko mitään sellaista teosta/teoksia olemassa, joilla voisin paikata muistissani olevia aukkoja historiasta, maantieteellisistä seikoista, ym. tärkeistä tapahtumista? Meinaan sitä kun lukion käymisestä on jo kulunut jo aikaa ja tuntuu että tieto valuu päästä hukkaan (tai on jo käynytkin).
Että semmoinen kattava yleissivistävä tietopaketti, löytyiskö? Kattaen maailman historiaa, Suomen historiaa ym? Vanhat lukio- ja yläastekirjat ovat päässeet hukkumaan jonnekin...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Historiantietoja voit paikkailla vaikkapa näillä teoksilla:

Maailmanhistorian pikkujättiläinen / Seppo Zetterberg. WSOY 1988.
Suomen historian pikkujättiläinen / Seppo Zetterberg.WSOY 1987.
Katajamäki, Unto: Historian ydin. 1 : Yleisen historian kertausta 1800-luvulta nykypäivään. WSOY 1991.
Katajamäki, Unto: Historian ydin. 2 : Suomen historian ja yhteiskuntaopin kertausta. WSOY 1992.