Opiskelen matkailua ja olen tekemässä lopputyötä Hotelli Kämpistä. Minkälaista aineistoa minulla on mahdollisuus saada Turun kaupunginkirjastosta hotellin …

Kysytty

Opiskelen matkailua ja olen tekemässä lopputyötä Hotelli Kämpistä. Minkälaista aineistoa minulla on mahdollisuus saada Turun kaupunginkirjastosta hotellin nykypäivästä ja historiasta ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hyvä Hotelli Kämpin historia löytyy kirjasta Pertti Mustonen: Ravintolaelämää, s. 192 - 216. Kirja on luokassa 69.5. Hotelli- ja ravintola-alan historiaa Suomessa on käsitelty perinpohjaisesti Yrjö Soinin kirjassa Vieraanvaraisuus ammattina 1-2. Kirjassa ei mainita Kämpiä, mutta siitä saa hyvän yleiskatsauksen aiheesta. Kirjan luokka on 68.809.

Käsikirjastossa on artikkelikortisto, josta löytyy kolme viitekorttia aiheesta: Apulehti 1996: 43 s. 64-69, Helsingin Sanomat 29.5.1999 s. C1 ja Glorian koti 1997: joulukuu s. 84-85, 92. Viitekortisto on vapaasti yleisön käytettävissä.

Käsikirjastossa on mahdollisuus käyttää myös artikkeliviitetietokantoja Aleksi ja Kati, joista löytyi seuraavat viitteet: Rakennuslehti 1997 ; 26 ; 8-9. 1998 ; 23 ; 8. 1999 ; 11 ; 14-15. Suomen kuvalehti 1999 ; 17 ; 40-47 ja Rakennustaito 1998 ; 9 ; 42-46.

Suomen kuvalehden vsk on parhaillaan sitomossa, joten sitä ei voi saada lainaksi. Rakennustaito-lehden sidottu vuosikerta on lainattavissa lainaustoimiston kautta. Muut mainitut lehdet ovat Julinin lehtilukusalissa, josta voi lainata lehtien irtonumeroita, ei kuitenkaan kuluvan vuoden numeroita.

Käsikirjastossa on mahdollisuus käyttää paitsi em artikkeliviitetietokantoja, myös virkailijan opastuksella Helsingin Sanomien verkkoversiota, josta löytyy paljon artikkeleita Hotelli Kämpistä.