Olin syksyllä kaksi viikkoa tetissä Tikkurilan kirjastossa ja haluaisin hakea kesätyöpaikkaa sen lastenosastolta. Milloin hakuaika alkaa ja päättyy, ja mistä…

Kysytty

Moi, olin syksyllä kaksi viikkoa tetissä Tikkurilan kirjastossa ja haluaisin hakea kesätyöpaikkaa sen lastenosastolta. Milloin hakuaika alkaa ja päättyy, ja mistä voin hakea paikkaa? Onko työtähakiessani eduksi se, että olin tet harjoittelussa siellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vantaan kesätöihin on yhteishaku, joka alkaa helmikuussa. Hakuilmoituksessa ilmoitetaan milloin hakuaika päättyy. Haussa voi hakea useampiin paikkoihin. Harjoittelusta ja alan opinnoista on varmasti haussa hyötyä.

Tietoja Vantaan sivuilta:

Kesätyö - tärkeää tietää

Vantaan kaupunki tarjoaa vuosittain noin 400 kesätyöpaikkaa. Osa paikoista on tarkoitettu koululaisille, joilla ei vielä ole työkokemusta tai tietoa tulevasta ammattialastaan. Osa on ammattiin opiskeleville suunnattuja harjoittelupaikkoja.

Kesätyöpaikat ovat haettavan yleensä helmikuussa. Harjoittelupaikkoja voi olla tarjolla eri vuodenaikoina.

Työnhaku tapahtuu Vantaa-sivun (www.vantaa.fi)linkissä olevalla Retti-järjestelmällä. Parhaiten löydät kesätyöpaikat valitsemalla työpaikkojen selausnäkymässä hakusanan kesätyö. Näytön alareunaan tulee lista avoimista kesätyöpaikoista.

Hae vain tehtäviä, joiden edellytykset kohdallasi täyttyvät. Lue siis ilmoitus huolella. Klikkaa ilmoituksen alareunassa hae paikkaa -painiketta.

Perustietojen ilmoittamisen jälkeen saat oman käyttäjätunnuksen ja salasanan.

Hakijalta kysytään paljon työkokemukseen ja koulutukseen liittyviä tietoja. Ymmärrämme, että kokemusta ei ole voinut vielä paljon kertyä. Kerro tämän hetkinen opiskelutilanteesi ja esimerkiksi aikaisemmat kesätyöpaikkasi.

Tärkeää on kertoa itsestäsi. Kohdassa oma esittely voit kuvata kiinnostuksen alueitasi ja harrastuksiasi.

Älä täytä avoin hakemus kohtaa lainkaan jos et jatkossa ole käytettävissä sijaisena opiskelemallasi alalla.

Muista lopuksi painaa lähetä -kohtaa. Tämän jälkeen järjestelmä sulkeutuu automaattisesti. Jos haluat hakea useampaa paikkaa, on sinun kirjauduttava uudelleen. Valitse ensin uusi tehtävä ja sen kuvauksen alareunasta "hae paikkaa". Sen jälkeen kirjaudut saamillasi tunnuksilla järjestelmään uudelleen. Uutta hakemusta varten voit halutessasi muokata tietojasi.

Lisätietoja antaa ilmoituksessa mainittu henkilö.