Otsikko
Olen yrittänyt etsiä joskus lukemaani Ilpo Tiihosen runoa, jossa eläimillä on villit juhlat metsässä (viidakossa?). En millään löydä mistä runosta on kyse, ja…

Kysytty

Hei,

Olen yrittänyt etsiä joskus lukemaani Ilpo Tiihosen runoa, jossa eläimillä on villit juhlat metsässä (viidakossa?). En millään löydä mistä runosta on kyse, ja mistä kokoelmasta sen löytäisi - osaisitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti minulla ei ole kirjastosulun aikana pääsyä Tiihosen koko tuotantoon, joten voi olla, että etsimäsi runo ei ole lukemissani kokoelmissa. Kävin kuitenkin läpi kymmenen Tiihosen kokoelmaa (Sarkunmäen palo 1975, Teille ei tarjoilla enää 1978, Arjen armada 1980, Eroikka 1982, Hyvät pahat ja rumat 1984, Enkelin tavara 1986, Boxtrot 1998, Eros 2002, Largo 2004 ja Jumalan sumu 2009). Näiden kokoelmien runoista kuvaukseesi voisi sopia Aurinkosirkus-runo kokoelmasta Eroikka tai Kiima-runo kokoelmasta Eros.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tosi villit juhlat (ei tosin eläinten) on kokoelman Ej-Kaj Plumps runossa Karnevaali eli selonteko Konala-Kaukomaat Ystävyysseuran vuosijuhlasta.