Olen vasta astumassa runouden maailmaan ja toivoisin vinkkejä runoilijoista, joiden tuotanto muistuttaisi (edes jollain tavoin) Risto Rasaa tai Mirkka Rekolaa,…

Kysytty

Olen vasta astumassa runouden maailmaan ja toivoisin vinkkejä runoilijoista, joiden tuotanto muistuttaisi (edes jollain tavoin) Risto Rasaa tai Mirkka Rekolaa, joihin olen jo ehtinyt rakastua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos pidät Risto Rasasta ja Mirkka Rekolasta, saattaisit ehkä pitää ainakin näiden runoilijoiden tuotannosta: Eila Kivikk'aho, Sirkka Selja, Jyrki Pellinen, Kirsi Kunnas (aikuisten runot) ja Tua Forsström.

Nuoremman polven runoilijoista myös Olli Heikkosen teokset 'Jakutian aurinko' ja 'Jäätikön ääri', sekä Sanna Karlströmin minimalistinen 'Saatesanat' -runoteos, sekä Olli-Pekka Tennilän Runeberg-palkittu 'Yksinkeltainen on kaksinkeltaista' saattaisivat myös olla sellaisia joista pidät!

Teosten saatavuustiedot voit tarkistaa pääkaupunkiseudun Helmet-aineistotietokannasta: http://haku.helmet.fi/iii/encore/home?lang=fin&suite=cobalt&advancedSea…