Otsikko
Olen vakuuttumut, että 1970- luvulla olen kuullut Jöröjukkarockin Rauli Badding Somerjoen esittämänä. Youtube -vanhojen biisien aarreaitta ei tuota versiota…

Kysytty

Olen vakuuttumut, että 1970- luvulla olen kuullut Jöröjukkarockin Rauli Badding Somerjoen esittämänä. Youtube -vanhojen biisien aarreaitta ei tuota versiota tunne, eikä se ole tullut vastaan millään lastenlaulujen kokoomalevylläkään. Muistanko väärin?

Vastaus

Vastattu

Jöröjukka-rockia ei löydy Rauli Badding Somerjoen vuonna 1997 julkaistulta kokoelma-albumilta Kaikki laulut, joka  – nimensä mukaisesti –  sisältää hänen koko levytetyn tuotantonsa (sekä muutamia ennenjulkaisemattomia esityksiä), joten ainakaan levylle Badding ei sitä ole laulanut. Tämä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita sitä, ettei hän olisi sitä voinut esittää vaikkapa jossakin radio- tai televisio-ohjelmassa, josta ei ole tallennetta tehty, säilynyt tai kärkkäiden youtubeilijoiden ulottuville uudelleen esitetty. Muistikuvaa on siis suoralta kädeltä vaikea vahvistaa sen paremmin oikeaksi kuin vääräksikään.

Löytyykö muita, jotka muistavat kuulleensa Jöröjukka-rockin Baddingin laulamana?