Vanha kansakoulun talvilaulu alkaa sanoin: "Pyry, pyry, pyry hei, mistä tulit sinä tänne? Tuntureilta Lapinmaan, ja olen ystävänne..." Mistähän laulukirjasta…

Kysytty

Vanha kansakoulun talvilaulu alkaa sanoin: "Pyry, pyry, pyry hei, mistä tulit sinä tänne? Tuntureilta Lapinmaan, ja olen ystävänne..." Mistähän laulukirjasta löytäisin laulun sanat ja nuotitkin kokonaisuudessaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on Leevi Madetojan nuottikirjassa "12 uutta lastenlaulua" (1932). Nuotti on lainattavissa Lapin maakuntakirjaston musiikkiosastolta.

23 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Pyry, pyry, pyry, hei,
mistä tulit sinä tänne,
tuntureilta Lapin maan
ja olen ystävänne
vaik onkin rintain lunta vaan.

Pyry, pyry, pyry hei!
Miksi tuiskus ovat julmat?
Kiire mulla ompi niin,
kun maat ja metsäkulmat
mun täytyy peittää nietoksiin.

Pyry, pyry,pyry,hei!
Konsa lähdet maasta tästä?
Kevätajan leuto sää
kun saapuu etelästä,
mua kutsuu pohjan aava jää.