Etsin erästä kehtolaulua, jonka lapsena 80-luvulla kuulin LP-levyltä, jolla oli Hölmöläisten tarinoita ja lauluja. Ensimmäisen säkeistön sanat menevät…

Kysytty

Hei!
Etsin erästä kehtolaulua, jonka lapsena 80-luvulla kuulin LP-levyltä, jolla oli Hölmöläisten tarinoita ja lauluja.

Ensimmäisen säkeistön sanat menevät suunnilleen näin:

Uni tulee ulkoa
Metsälammen rannalta (ruovikosta?)
Unenpoika porstuasta tupaan kävelee.
Unen pesä uunin päällä
Unen sulat vakkasessa
Unilintu sulkasella silmät sivelee.

Mistä mahtaisivat löytyä laulun loppujen säkeistöjen sanat ja kenties nuottikin? Tai jollei näitä löydy, mikä mahtaisi olla tuon vanhan levyn nimi, mistä sen voisi löytää ja missä sitä voisi kuunnella kun itsellä ei ole levysoitinta?
Paljon kiitoksia!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uni tulee ulkoa -laulun nuotit ja sanat löytyvät nuottikokoelmasta: "Tuuti lasta : 35 kauneinta kehtolaulua". Nostoväkinäyttämö: Hölmöläisiä -LP-levyltä löytyy kappale äänitteenä.