Olin lapsena seurakunnan päiväkerhossa Siilinjärvellä. Sain olla kevätjuhlassa perhosena ja liidellä lastenlaulun siivittämänä roolissani suurta riemua…

Kysytty

Olin lapsena seurakunnan päiväkerhossa Siilinjärvellä. Sain olla kevätjuhlassa perhosena ja liidellä lastenlaulun siivittämänä roolissani suurta riemua pursuten. Kerotäti lupasi tuona keväänä 1974 nauhoittaa kyseisen lastenlaulun c-kasetille muistoksi, mutta se jäi häneltä toteuttamatta. Katsellessani valokuvaa tuosta kevätjuhlasta, pohdin aina mahtaisinko saada vielä käsiini ko.laulun vielä joskus. Siitä muistan vain osan kertosädettä: "lennä sinisiipi, lennä kultasiipi..." Mahtaisiko tällä vinkillä löytyä l4-5vuotiaan perhostytön lempilaulu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti laulua ei ole tunnistettu. Kysymys on lähetetty kirjastojen valtakunnalliselle tietopalvelun sähköpostilistalle. Toivottavasti vastaus löytyy sitä kautta. Tai tunnistaisiko joku lukijoista laulun?

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kysymyksessä taitaa olla Margareta Voipion säveltämä ja sanoittama "Perhoset" joka on julkaistu ainakin hänen kirjassaan "Iloisella mielellä - lauluja lapsille ja nuorille." Karisto,1987. Löysin kirjan pari vuotta sitten antikvariaatista.
Laulu alkaa sanoilla: "Päivä kirkkaana kimmeltää taivas yllämme hohtaa...kertosäkeessä 'sinisiipi' on kuitenkin 'kultasiipi'

Hain myös muita tietoja: https://kansalliskirjasto.finna.fi/Search/Results?lookfor=Voipio%2C+Mar… :
Perhoset
ÄänikasettiTekijä: Voipio, Margareta, säveltäjä Julkaisuvuosi: 1992Sisältyy julkaisuun: Miau!Muut tekijät: “...Voipio, Margareta, sanoittaja...”
Kansalliskirjasto - ViolaEi saatavuustietoja

https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/viola.1141403 :
Miau!
1 C-kasetti (27'00) 16 kappaletta.
Helsinki : Pakilan Montessorikoulu, 1992
Anu Komsi (laulu), Piia Komsi (laulu), Tuula Hanhinen (piano), Jukka Savijoki (kitara), Ilpo Mansnerus (huilu)