Olen kadottanut kirjastokorttini. Kuinka saan uuden?

Kysytty

Olen kadottanut kirjastokorttini. Kuinka saan uuden?

Vastaus

Vastattu

Uuden kirjastokortin kadonneen tilalle saat kirjastojen asiakaspalvelusta. Mukaasi tarvitset kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Uusi kortti kadonneen tilalle maksaa kaksi euroa. Kuopion kaupunginkirjaston verkkosivuilta sivulta löydät kaikkien toimipisteidemme yhteystiedot: Palvelupisteet ja aukioloajat | Kuopio (finna.fi)

Kadonneesta kirjastokortista kannattaa aina ilmoittaa suoraan kirjastoon, jotta kortti voidaan väliaikaisesti kuolettaa väärinkäytösten estämiseksi. Kirjaston käyttösääntöjen (pdf) mukaan kortin haltija vastaa kaikesta kortilla lainatusta aineistosta siihen asti, kunnes katoamisesta on ilmoitettu.

Helpointa ja nopeinta on soittaa asiakaspalveluun, esimerkiksi pääkirjaston asiakaspalvelun tavoitat numerosta 017 182 318.