Olen juuri saanut luetuksi teoksen "Illallinen vampyyrin kanssa" jonka kirjoittaja on nimeltään Abigail Gibbs. Olen selaillut nettisivustoja ja huomannut,…

Kysytty

Hei! Olen juuri saanut luetuksi teoksen "Illallinen vampyyrin kanssa" jonka kirjoittaja on nimeltään
Abigail Gibbs. Olen selaillut nettisivustoja ja huomannut, että kyseiselle kirjalle on ilmestynyt jatko osia kaksi mutta englanniksi. Pystyttekö kertomaan ollaanko kirjalle suomentamassa näitä jatko osia? Tai löytyykö teokset kirjastoista, tuolla alkuperäisellä kielellä? Onko tiedossa ajankohtaa milloin nämä kaksi jatko osaa saataisiin kirjastoihin? Kiitos vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Abigail Gibbsin kirjasarjaan The Dark Heroine on tosiaan ilmestynyt jatkoa. Toinen osa Autumn Rose on jo ilmestynyt, kolmannen osan kerrotaan kirjailijan verkkosivuilla (http://www.abigailgibbsauthor.co.uk/) ilmestyvän vuonna 2015. Mahdollisiin tuleviin suomennoksiin toisesta tai kolmannesta osasta en ikävä kyllä löytänyt mistään viitteitä.

Sarjan toinen osa Autumn Rose (Kieli: englanti) löytyy tällä hetkellä Turun kaupunginkirjaston kokoelmista, Helmet (Espoon, Helsingin, Vantaan ja Kauniaisen kaupunginkirjastot) tarjoaa teosta e-kirjana. Tilaan sarjan kaksi ensimmäistä englanninkielistä osaa nyt myös tänne Jyväskylään, joten pian ne löytyvät myös Keski-kirjastojen (www.keskikirjastot.fi) kokoelmista.