Olemme siskoni kanssa miettineet voiko jostain hakea jonkin kirjoittajan kirjasarjoja. Esim. Merja Jalon sarjat ja siskoni lukee nuorten aikuisten kirjoja niin…

Kysytty

Olemme siskoni kanssa miettineet voiko jostain hakea jonkin kirjoittajan kirjasarjoja. Esim. Merja Jalon sarjat ja siskoni lukee nuorten aikuisten kirjoja niin onko niitä missään eriteltynä missä voi katsoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen aineistotietokannoista on mahdollista tehdä hakuja myös kirjasarjojen nimillä. Seitti-kirjastojen aineistohausta http://seitti.seinajoki.fi/Scripts/Intro2.dll?formid=find2 voit hakea kirjasarjoja kirjoittamalla nimeke-kohtaan kirjasarjan nimen esim. Nummelan ponitalli, Sweet Valley High tai vihreä varis. Klikkaamalla kirjan nimeä, näet kirjan luettelokortin. Jos kirjoilla on jokin tietty järjestys, niin sarjan nimen perässä oleva luku ilmoittaa sen.

Lisäksi kirjastoissa on lainattavana Anna-Riitta Hyvärisen kirjaa Lasten ja nuorten jatko- ja sarjakirjat, josta myös löytää eri kirjailijoiden kirjoittamat kirjasarjat oikeassa järjestyksessä.