Otsikko
Muistan lukeneeni joskus 80-90-luvulla nuorille tarkoitettua kirjasarjaa, jossa Ruotsissa (?) asuvat nuoret ratkoivat urbaanin asuinympäristönsä mysteerejä…

Kysytty

Muistan lukeneeni joskus 80-90-luvulla nuorille tarkoitettua kirjasarjaa, jossa Ruotsissa (?) asuvat nuoret ratkoivat urbaanin asuinympäristönsä mysteerejä/rikoksia. Kyseessä ei siis ole Viisikot. En muista enää mysteerien aiheita, mutta johonkin niistä liittyi aniliinin värinen kynä. Nuoret asuivat samassa kerrostalossa ja kokoontuivat talonsa kellarissa tai vintillä. Mistähän kirjasarjasta voisi olla kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisesti kyseessä on Sivar Ahlrudin Etsiväkaksoset-sarja, joka
ilmestyi 1970-80-luvuilla. Siinä julkaistiin yli 30 kirjaa, esimerkiksi
Maanalaisen arvoitus, Pilvenpiirtäjän arvoitus, Elokuva-arvoitus.

0 ääntä

Kommentit

Ehdottomasti kyseessä on Korttelijengi-sarja(Olov Svedelid), muistan ihan selvästi että yhdessä kirjassa muistaakseni Gilbert väitti keräävänsä aniliinikyniä. Olisikohan Korttelijengi ja uhkauskirjeet, jotka oli kirjoitettu aniliinikynällä?