Otsikko
Olen harkitsemassa alan vaihtoa nuorisotyöstä kirjastoalalle. Olen yhteisöpedagogi (amk) ja käsittääkseni voisin hakea kirjastonhoitajan tai -virkailijan…

Kysytty

Hei! Olen harkitsemassa alan vaihtoa nuorisotyöstä kirjastoalalle. Olen yhteisöpedagogi (amk) ja käsittääkseni voisin hakea kirjastonhoitajan tai -virkailijan tointa, jos saan tehtyä 60 op kirjasto- ja informaatioalan opintoja ensin.

Pystyykö nämä opintopisteen hankkimaan kirjasto- ja tietopalvelualan diplomilla (täällä vuoden 2023 opinnot: https://www.seamk.fi/hakijalle/avoin-amk/osaamiskokonaisuudet/kirjasto-…) ?

Kiitos vastauksesta!

Vastaus

Vastattu

Korkeakouludiplomi sopii erityisesti jonkin korkeakoulututkinnon jo suorittaneelle. Tutkinnon soveltuvuus kannattaa tarkistaa suoraan siitä oppilaitoksesta, jonne haluaa opiskelijaksi ja joka tarjoaa kirjasto- ja tietopalvelualan korkeakouludiplomiopintoja.