Olen valmistunut tradenomiksi ja haluaisin vielä suorittaa 20 ov:n laajuiset kirjasto- ja informaatioalan aine- tai ammatilliset opinnot. Onko näitä opintoja…

Kysytty

hei!

olen valmistunut tradenomiksi ja haluaisin vielä suorittaa 20 ov:n laajuiset kirjasto- ja informaatioalan aine- tai ammatilliset opinnot.
Onko näitä opintoja mahdollista suorittaa muuten kuin oppisopimuksella esim aikuiskoulutuksena tai avoimessa yliopistossa tai jotenkin muutoin. Olen mahdollisesti syksyllä muuttamassa järvenpäähän, joten onko sielläpäin tällaista mahdollisuutta opiskella kyseistä ainetta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosittelemme tutustumista Opetusministeriön nettisivuihin.
Linkistä:
http://www.minedu.fi/opm/kulttuuri/kirjastot/perustietoa/kmka.html

voit valita Koulutuksen hankinta ja kelpoisuus -linkin ja samasta linkkilistasta löydät myös koulutusta antavat tahot.

Koska sinulla on jo tradenomin tutkinto, kannattaisi harkita 35 ov:n kirjasto-opintoja. Silloin voisit hakea aikanaan osaan kirjastonhoitajan paikkoja. Osaan edellytetään ylempää korkeakoulututkintoa ja 35 ov kirjasto-opintoja. 20 ov yhdistetään yleensä kirjastovirkailijan tehtäviin.

Opetusministeriön sivuilta löytyy linkit myös ammattitutkintoon opetusta antaviin oppilaitoksiin. Niistä voi tiedustella, onko heillä nyt tulossa erikseen 20 ov:n ammattiopintokoulutusta.