Otsikko
Olen etsinyt vertailua joka olisi tehty suomalaisen ja englantilaisen kirjastojärjestelmän välillä. Olen löytänyt lähinnä tulevaisuuden skenaarioita mutta en…

Kysytty

Olen etsinyt vertailua joka olisi tehty suomalaisen ja englantilaisen kirjastojärjestelmän välillä. Olen löytänyt lähinnä tulevaisuuden skenaarioita mutta en nykytilaa kuvaavaa.

Kiitos vaivannäöstä!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoja siheesta ei valitettavasti löytynyt. Tässä kuitenkin muutama artikkeliviite koskien kirjastoja Iso-Britanniassa.

Monk, Des: The delivery of IT skills: a tale of two countries. Julkaisussa: Hallinnon tutkimus. Tampere : Hallinnon tutkimuksen seura. ISSN 0359-6680. 19 (2000) : 3 , s. 312-319

Monk, Des: Avointen ja etäkäyttöisten opintomateriaalien kehittäminen: menettelytapoihin liittyviä kysymyksiä Englannissa ja Suomessa. Julkaisussa: Informaatiotutkimus. Tampere : Kirjastotieteen ja informatiikan yhdistys. ISSN 1239-3614. 21 (2002) : 2 , s. 51-56

Kononen, Leena: Croydon Clocktower : tietohuoltoa englantilaisittain. Julkaisussa Tietopalvelu. Helsinki : Tietopalveluseura. ISSN 0782-825X. 14 (1999) : 3 , s. 26-27

e-Government muuttamassa nopeasti julkishallinnon kirjastojen roolia Englannissa. Julkaisussa: Signum : kirjasto- ja tietopalvelulehti. Helsinki : Suomen tieteellinen kirjastoseura. ISSN 0355-0036 . 35 (2002) : 7 , s. 137-139

Jokinen, Marita: EU-opintomatkalla Lontoossa. Julkaisussa: Kirjamakasiini : Jyväskylän yliopiston kirjaston tiedotuslehti. Jyväskylä : Jyväskylän yliopiston kirjasto. ISSN 1236-9780 . 1996 : 2 , s. 23-29

Sarjas, Johanna: Kolme hyllykilometriä lisää kirjoja joka vuosi : Britannian kansalliskirjastossa asioi päivittäin yli 2500 ihmistä. Turun Sanomat 2003-05-09

Artikkeleita saattaa löytyä lisää Ebsco-tietokannasta, jota voi käyttää kirjastojen asiakastyöasemilla.

Broughton, Vanda: Faceted classification : a tool for subject access in the twenty first century. Signum 2004 ; (37) ; 8 ; 5-18

Lisää artkkeleita saattaa löytyä Ebsco-tietokannasta, jota voi käyttää kirjastojen asiakastyöasemilla. Ebscosta löytyy kirjastoalan tietokanta "Library, Information Science & Technology Abstract", johon on indeksoitu yli 600 kausijulkaisua sekä kirjoja, pöytäkirjoja ja tutkimusraportteja.