Olen etsinyt vanhan koululaulun sanoja, jonka on säveltänyt ja sanoittanut aikoinaan Mikael Nyberg. Laulu alkaa: Syksy jo saa, harmaa on maa, koivuista…

Kysytty

Olen etsinyt vanhan koululaulun sanoja, jonka on säveltänyt ja sanoittanut aikoinaan Mikael Nyberg. Laulu alkaa: Syksy jo saa, harmaa on maa, koivuista lehdetkin pois putoaa...
Googlella en löytänyt sanoja juuri pidemmälle. Toivottavasti voitte auttaa!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on nimeltään ”Syksyn tullessa”. Mikael Nyberg on sekä säveltänyt että sanoittanut sen. ”Syksyn tullessa” löytyy ainakin seuraavista laulukirjoista:

”Kansakoulun laulukirja ja musiikkioppi” (toinen painos; WSOY, 1933)
”Laulukirja: Kodin ja koulun lauluja” (Otava, 1972; myös aikaisempia painoksia)
”Laulukirjan säestykset” (Otava, 1966)
”Pienten lauluja” (WSOY, 1980; myös aikaisempia painoksia)
”VirkistysVerson laulukirja” (Musiikki- ja kulttuurikeskus Verso, 2008)