Etsin materiaalia "Tilta Tuohimaa"-aiheesta. On kyse Hjalmar Nortamon sanoittamasta kappaleesta, saveltajana Allan Palmgren. Mahtaako olla myos teatterihenkilo…

Kysytty

Etsin materiaalia "Tilta Tuohimaa"-aiheesta. On kyse Hjalmar Nortamon sanoittamasta kappaleesta, saveltajana Allan Palmgren. Mahtaako olla myos teatterihenkilo?
Voisitteko ystavallisesti yrittaa auttaa? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Tilta Tuohimaa" on Allan Palmgrenin säveltämä ja Hjalmar Nortamon sanoittama kappale vuodelta 1927. Kappaleen sanat löytyvät esim. nuottijulkaisusta " Terveiset ulapalta: meren ja kesän lauluja" (Fazer music, 1993). Julkaisu löytyy Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmista, ks. Plussa-tietokanta http://www.libplussa.fi .
Yritin etsiä internetistä tietoja Tilta Tuohimaa -henkilöstä, mutta en löytänyt mitään. Samoin haut Fennica-, Linda-, Manda-, Aleksi-, Arto- ja Viola-tietokantoihin tuottivat tulokseksi vain viitteet kappaleen sisältäviin nuottijulkaisuihin ja äänitteisiin.
Tilta Tuohimaasta sinällään ainoa tiedonlähde lienevät siis laulun sanat.