Olen aikaisemmin kirjautunut nettikirjastoon, mutta nyt se ei enää onnistu. En muista salasanaani ja kun laitan "Ynohditko salasanasi" ja korttini…

Kysytty

Hei! Olen aikaisemmin kirjautunut nettikirjastoon, mutta nyt se ei enää onnistu. En muista salasanaani ja kun laitan "Ynohditko salasanasi" ja korttini käyttäjätunnuksen, ei tietojärjestelmä tunnista sitä vaan ilmoittaa tunnuksen olevan virheellinen. Mitä tässä tilanteessa pitää tehdä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Tuo nykyisen nettikirjastomme ohjeistus on valitettavasti aika epäselvä. Kun unohdat salasanasi, ainoa tapa selvittää se on käydä henkilökohtaisesti kirjastossa, ota myös henkilöllisyystodistus mukaan. Emme lähetä salasanoja sähköpostitse tai puhelimella tietoturvasyistä.
Tuo "Unohditko salasanasi" koskee vain ns. toisia tunnuksia, jotka voit halutessasi luoda itsellesi verkkokirjastoa varten. Niillä onnistuu esim. kirjojen arvostelu, mutta mitenkään välttämättömät nämä toiset tunnukset eivät ole.