Oi nuoruus!❤️ Muistan niiltä ajoilta aina runon: "Nuori ja hullu, olen ladannut itseeni varshavjankan voiman ja rohkeuden, sibeliuksen tulen ja rakkauden,…

Kysytty

Oi nuoruus!❤️ Muistan niiltä ajoilta aina runon:

"Nuori ja hullu, olen
ladannut itseeni varshavjankan voiman ja rohkeuden..."

Mutta kenen kirjoittama? En muista enää sitä! Apua!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Kai Niemisen nimeämätön runo, joka alkaa juuri noilla riveillä. Runo on kokoelmasta Kiireettä (1977).

Runo on luettavissa myös esimerkiksi antologioista Kaukametsä : suuri suomalainen lukukirja (toim. Hannu Mäkelä, 1994) ja Elämän kaari : valikoima runoja (toim. Kai Sievers, 1982), sekä Kai Niemisen runojen kokoelmasta Se vähä minkä taivasta näkee : runot 1969-1989  (1990).