Tämä voi olla vaikea.. Lapsuuteni kuvakirja, puhutaan 60-luvun lopusta (olen ollut 4-5 v.). Sain kirjan, joka oli kuvakirja, ei satukirja vaan kuvat olivat…

Kysytty

Tämä voi olla vaikea.. Lapsuuteni kuvakirja, puhutaan 60-luvun lopusta (olen ollut 4-5 v.). Sain kirjan, joka oli kuvakirja, ei satukirja vaan kuvat olivat realistisia, lähes valokuvan näköisiä, mutta väritetty hyvin pastellisin värein. Kirjassa oli perhe, jonka isä pesi tai huolsi autoaan, ja pieni tyttö, jolla oli syntymäpäivä, muistan kakun kynttilöin. Saattaisi olla nimessä syntymäpäivä? Kirja oli ohut, ehkä neliön mallinen n. 15x15 cm ja pastellisuudesta tulee mieleen amerikkalaisuus, tekstit olivat suomea, tekstiä oli vähän. Tulee myös mieleen puuvärikynät, saikohan tyttö lahjaksi sellaiset? Jos jollakin on tämä kirja, ostaisin mielelläni!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasi kuvaus muistuttaa Tammen kultaiset kirjat -sarjan kirjaa 47 "Onnellinen perhe", vaikka kaikki yksityiskohdat eivät täsmää.

Kirjassa tyttö viettää syntymäpäivää, kakussa on kuusi kynttilää, ja hän saa lahjaksi polkupyörän. Isä menee autolla työhön yhdessä naapurin kanssa. Äidin kotipuuhia kuvataan paljon.

Amerikkalainen alkuteos on nimeltään "Happy Family", tekijöiksi on merkitty Corinne Malvern ja Nicole. Alkuteoksen kuvitusta löytyy näillä hakusanoilla internetistä.

Jos kyseessä ei ole tämä kirja, kannattaa katsoa Kirjasammosta kansikuvia muista Tammen kultaiset kirjat -sarjan kirjoista: Haku | Kirjasampo.