Haluaisin löytää erään kirjan. En ole varma mikä sen nimi on, ehkä Kana Karoliina. En tiedä onko se ollut jossain kokoelma kirjassa vai ihan omana kirjana…

Kysytty

Haluaisin löytää erään kirjan. En ole varma mikä sen nimi on, ehkä Kana Karoliina. En tiedä onko se ollut jossain kokoelma kirjassa vai ihan omana kirjana. Yksi lause on siitä jäänyt mieleen: Kana Karoliina löysi vehnän jyvän. Veljeni on lukenut sitä pienenä eli 70-luvulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muistit kirjan nimen aivan oikein. Kirja kuuluu Tammen kultaiset kirjat-sarjaan; no 109.
Kana Karoliina / kuv. J. P. Miller ; suom. Marjatta Kurenniemi, Helsinki : Tammi, 1976