Otsikko
Joitakin vuosia sitten joku (esiintyvä mies?) teki kirjasen, jossa neuvottiin ja opastettiin laulujenteon jalossa taidossa. Minkähän niminen kirja ja kuka oli…

Kysytty

Joitakin vuosia sitten joku (esiintyvä mies?) teki kirjasen, jossa neuvottiin ja opastettiin laulujenteon jalossa taidossa. Minkähän niminen kirja ja kuka oli tekijä? Mistä ko. kirjaa löytyisi?
Muutkin alan kirjat kiinnostaa.
Teen itsekin sanoituksia ja sävellyksiä pienimuotoisesti!
Kiitos etukäteen ja Onnekasta Vuotta 2012.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi kirja on todennäköisesti Heikki Salon Kahlekuningaslaji, joka opastaa laululyriikan kirjoittamiseen. Kirjan 1. painos ilmestyi vuonna 2006 Liken kustantamana.

Muuta suomenkielistä kirjallisuutta aiheesta ei oikein löydykään, mutta englanninkielistä on Pirkanmaan kirjastoissa jonkin verran saatavilla. Aiheeseen johdattavat esim. nämä:

Appleby, Amy: You can write a song (Amsco, 1995)
Gillette, Steve: Songwriting and the creative process : suggestions and starting points for songwriters (Sing Out, cop. 1995)
Leikin, Molly-Ann: How to write a hit song : the complete guide to writing and marketing chart-topping lyrics & music (Hal Leonard, cop. 2000)
Rooksby, Rikky: Melody : how to write great tunes (Backbeat Books, 2004)

Kaikkien em. kirjojen saatavuuden Pirkanmaan kirjastoissa voit tarkistaa verkkokirjastostamme osoitteessa http://piki.verkkokirjasto.fi/ tai kysymällä kirjastosta.