Nyt kun myös täällä pääkaupunkiseudulla siirrytään tähän uuteen hienoon tietojärjestelmään, niin joskohan mahdollisesti onnistuisi kirjojen lainaaminen esim…

Kysytty

Nyt kun myös täällä pääkaupunkiseudulla siirrytään tähän uuteen hienoon tietojärjestelmään, niin joskohan mahdollisesti onnistuisi kirjojen lainaaminen esim. ajokortilla? Joskus kirjastokortti on vain unohtunut kotiin, enkä ole vielä järjellistä selitystä saanut sille miksei henkilökortti käy. Minkä takia Kokkolan kirjastossa tämä onnistuu mutta Helsingissä ei? Tuleekohan asiaan muutosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikka pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastot siirtyvät käyttämään uutta kirjastojärjestelmää 3.2.2003, niin edelleenkin lainaajalla on oltava kirjastokortti mukanaan kun hän haluaa lainata / uusia lainassa olevaa aineistoa.

Lainaaminen ilman kirjastokorttia ei ole mahdollista, koska pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen käyttösäännöt edellyttävät, että asiakkaalla on kirjastokortti mukanaan lainaus- ja uusimistilanteissa. Kirjastojärjestelmällä ei ole tähän asiaan vaikutusta, eikä muutosta tilanteeseen ole näillä näkymin luvassa.