Otsikko
Nuorempana katsoin televisiosta TV1:ltä ohjelmaa nimeltä Hetty ratkaisee (alkup. Hetty Wainthropp investigates), pääosassa sarjassa on Pokka pitää ohjelmasta…

Kysytty

Nuorempana katsoin televisiosta TV1:ltä ohjelmaa nimeltä Hetty ratkaisee (alkup. Hetty Wainthropp investigates), pääosassa sarjassa on Pokka pitää ohjelmasta tuttu Patricia Routledge ja Taru sormusten herrasta elokuvissa näytellyt Dominic Monaghan. Nyt olen yrittänyt etsiä sitä Suomesta dvd:nä. Minulle kelpaisi jopa versio, johon ei saa suomenkielistä tekstitystä. Ulkomailta en ole koskaan tilannut, joten en ole aivan varma onko se turvallista ja miten se toimii..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en löytänyt tietoa, että Suomessa olisi ollut tarjolla tätä sarjaa dvd:nä. Elokuvatarkastamon, www.vet.fi , sivuilla ei ollut minkäänlaista mainintaa eikä myöskään www.elonet.fi -palvelussa: Elonet on Kansallisen audiovisuaalisen arkiston ja Valtion elokuvatarkastamon ylläpitämä tietokanta, joka sisältää tietoa Suomessa esitetyistä elokuvista ja muista kuvaohjelmista.

Yleisradiosta, www.yle.fi voi kysyä, tulisiko sarjaa joskus uusintana.

Ulkomaisista nettikaupoista dvd:tä saisi, ilman suomenkielistä tekstitystä. Dvd-levyissä käytetään aluekoodeja, joita on
maailmassa tällä hetkellä 6. Eri alueilla myydään pääasiassa vain kyseisen alueen soittimia ja levyjä. Suomi kuuluu aluekoodiin 2: Eurooppa, Grönlanti, Etelä-Afrikka, Lesotho, Swazimaa, Japani, Egypti ja Lähi-itä. Muilla alueilla julkaistujen DVD-levyjen katseleminen on mahdollista, jos sinulla on aluevapaa dvd-soitin tai jos dvd-levyä ei ole aluekoodattu (aluekoodi 0).

Verkkokaupan säännöistä ja turvallisuudesta löytyy tietoa mm. www.kuluttajavirasto.fi otsikolla "Ostaminen ulkomailta"
sekä www.ecc.fi otsikolla "Postimyynti, verkkokauppa"

3 ääntä

Kommentit

No nyt löytyy DVD:nä, helpostikin ;)