Teen gradu-työnä markkinaselvitystä elektronisista business-to-business kauppapaikoista. Etsin uusinta kirjallisuutta aiheista: 1) elektroninen kaupankäynti 2…

Kysytty

Teen gradu-työnä markkinaselvitystä elektronisista business-to-business kauppapaikoista. Etsin uusinta kirjallisuutta aiheista:
1) elektroninen kaupankäynti
2) business-to-business kaupankäynti

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestäsi ei käy ilmi, kuinka paljon olet jo selvittänyt aihettasi. Oman alasi erikoiskirjastoista (Helsingin kauppakorkeakoulun kirjasto) löytyy varmasti aineistoa aiheestasi.

Helsingin kaupunkirjaston asiakastyöasemilla on käytettävissä Suomen yliopistokirjastojen yhteistietokanta, Linda. Hakusanalla business-to-business sieltä löytyy 13 viitettä, elektroninen kaupankäynti / elektroninen kauppa antaa 14 viitettä. Kaikki viitteet ovat uudehkoja. Kotimaisisia aikakauslehtiartikkeleita löytyy Arto-viitetietokannasta (erityisesti hakusana elektroninen kauppa).

Kirjaston työasemilla on pääsy myös Ebsco-artikkelitietokantaan, joka sisältää viitteiden lisäksi myös paljon lehtiartikkeleita kokotekstinä. Koehaku sanalla business-to-business näyttää tuottavan paljon aineistoa, mutta sen seulomiseen tarvitaan omaa näkemystäsi aiheesta.

Linkit tietokantoihin löytyvät Helsingin kaupunginkirjaston etusivun (http://www.lib.hel.fi/) ylälaidassa olevan hakemistopainikkeen kautta.

Tervetuloa tekemään hakuja! Varaa etukäteen aika kirjaston Verho-työasemalle. Joissakin kirjastoissa on myös pelkästään tiedonhakuun tarkoitettuja työasemia, joihin ei tarvitse varata aikaa.