Otsikko
NITA nimen historia?

Kysytty

NITA nimen historia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nita- ja Nitta-nimet ovat lyhenteitä Anitasta, Anittasta tai Juanitasta. Anita-nimi on tullut Suomeen alunperin Espanjasta. Anitan nimipäivä on 22.10. Anita-nimi on Anna-nimen hellittelymuoto. Pyhä Anna oli Neitsyt Marian äiti. Alunperin nimi on tullut hepreankielisestä Hannah-nimestä, joka tarkoittaa armoa.
Tiedot kirjoista: Lempiäinen, Pertti: Suuri etunimikirja, 1999, Lempiäinen, Pertti: Nimipäiväsanat, 1994, Vilkuna, Kustaa: Etunimet, 1993.

5 ääntä
Asiasanat

Kommentit

ANITA tulee Raamatun HANNAsta ( Hanna, Anna , Anita ).SUOMEN RAUHANYHDISTYSTEN KESKUSYHDISTYS painaa Oulussa Bibliaa , jossa on etuosassa Raamatussa esinntyvät nimet selitettyinä. Hanna tarkoittaa armoitettu, onnellinen.