Otsikko
Näin lapsena 90-luvulla tai 2000 -luvun alussa jouluaiheisen piirretyn. Kyseessä saattaa olla vanhempi kuin 90- tai 2000- luvun alussa tehty animaatio…

Kysytty

Näin lapsena 90-luvulla tai 2000 -luvun alussa jouluaiheisen piirretyn. Kyseessä saattaa olla vanhempi kuin 90- tai 2000- luvun alussa tehty animaatio. Animaatiossa oli synkkä tunnelma. Tarinassa joulupukilla on vauva, jolle tämä on antanut kulkusen leluksi. Vauva kuitenkin tippuu reestä alas metsään ja päätyy orpokotiin, jossa tällä on mukanaan tämä kulkunen. Muistaakseni piirretyssä kävi vielä niin, että ihmiset tulevat vihaiseksi ja alkavat jahdata joulupukkeja sekä polttaa roviolla näiden vaatteet. Piirretty saattoi olla tehty jossain muussa maassa kuin Yhdysvalloissa, esimerkiksi Saksassa. Osaisittekohan ehkä kertoa mistä piirretystä on kysymys tai mistä sen voisi mahdollisesti löytää?

Vastaus

Vastattu

Kysymyksessä annetaan paljon hyviä johtolankoja verkkohaun tueksi. Ikävä kyllä, emme kuitenkaan onnistuneet löytämään oikeaa animaatiota.

Orpokoti esiintyy kyllä ainakin vanhassa animaatiossa Christmas Comes But Once a Year, mutta mikään muu tuntomerkeistä ei täsmää. https://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_Comes_But_Once_a_Year

Englanninkielisten googlehakujen lisäksi koetettiin auttavalla saksan kielellä etsiskelyä. Saksalaisen kielialueen elokuvassa se voisi toimia paremmin, mutta tälläkään tavoin ei onnistanut. Jouluanimaatioksi tarina kuulostaa tapahtumiensa puolesta aika erikoiselta. Olisikohan se jäänyt mieleen joillekin lukijoistamme? Vastauksen kommenttikenttään voi vinkata.

Tässä vielä laaja listaus erilaisista jouluelokuvista, animaatiot alimpana: https://brisbanekids.com.au/almost-every-christmas-related-movie-ever-m…