Olen nähnyt vuosia sitten suomen televisiosta luultavasti yleltä animaatiomusikaalin kissoista, jota en löydä millään hakusanoilla internetistä. …

Kysytty

Olen nähnyt vuosia sitten suomen televisiosta luultavasti yleltä animaatiomusikaalin kissoista, jota en löydä millään hakusanoilla internetistä.
Eteläranskalaisen kylän maalaiskissat matkustavat Pariisiin, kokemuksia janoava kissatyttö edellä ja siihen ihastunut poikakissa perässä. Tietenkin poikakissa päätyy pelastamaan naiivin maalaiskissatytön suurkaupungin pyörteistä ja kaikki päättyy hyvin. Elokuva kertoo 1900-luvun alkupuolen Ranskasta.
En vain löydä kyseisen elokuvan tietoja mistään itse, pitkällisestä yrittämisestä huolimatta, ja siksi toivonkin että te tiedonhaun ammattilaiset voisitte auttaa minua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee animaatioelokuva Pariisin iloiset kissat, joka valmistui USA:ssa vuonna 1962. Alkuperäinen nimi on Gay Purr-ee. Elokuvan on ohjannut Abe Levitow ja päähenkilöiden ääninä kuullaan mm. Judy Garlandia, Robert Goulet'a ja Mel Blancia.

Lisätietoja ja juonikuvaus englanniksi löytyy mm. seuraavista osoitteista.

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Gay_Purr-ee
Internet movie database: http://www.imdb.com/title/tt0057093/

6 ääntä

Kommentit

Voi, minäkin olen niin etsinyt tätä lapsuuteni elokuvaa, ja googlannut vaikka millä hakusanoilla, ja nyt löysin tämän vastauksen! Kiitos!!! Kun vielä löytäisi sen dvd:nä tai edes videona jostain...