Etsin piirrettyä lastenelokuvaa, jonka suomennettu nimi on "Täyttä höyryä seikkailuun". Alkukielinen versio on ehkä ranskalainen tai jokin muu…

Kysytty

Hei! Etsin piirrettyä lastenelokuvaa, jonka suomennettu nimi on "Täyttä höyryä seikkailuun". Alkukielinen versio on ehkä ranskalainen tai jokin muu keskieurooppalainen kieli. Elokuva on juna-aiheinen ja sitä on lapsena katsottu 80-luvun lopussa, 90-luvun alussa. En löydä mitään jälkiä internetistä, enkä tiedä mistä oikein etsiä. Löytäisitteköhän näillä vihjeillä mitään lisätietoa tai paikkaa, mistä elokuvan voisi löytää. Paljon kiitoksia!

Vastaus

Vastattu

Elokuva on pitkä animaatio The Steam-Driven Adventures of Riverboat Bill = Täydellä höyryllä seikkailuun (televisioesityksessä käytetty nimi).
Paul Williams, ohjaaja. Vuodelta 1986. Clifford Green, käsikirjoittaja.
Televisioesitys:  TV2, 15.12.1990. Kesto: 73 min.

Finna-tietokannan mukaan elokuvaa e ole Suomessa kirjastoissa saatavissa.

Käsikirjoittaja Cliff Greenin teos The incredible steam-driven adventures of riverboat Bill.
(Knight Books/Hodder & Stoughton 1979) on lainattavissa Varastokirjasrtosta.
ISBN 0-340-24697-9

Lähde: Finna https://finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_199334

https://finna.fi/Record/vaari.567803