Näin ehkä noin 10 vuotta sitten Oriveden pääkirjaston lastenosastolla jonkinlaisen kuvakirjan, jonka nimen haluaisin tietää.

Kysytty

Näin ehkä noin 10 vuotta sitten Oriveden pääkirjaston lastenosastolla jonkinlaisen kuvakirjan, jonka nimen haluaisin tietää. Kirjassa oli muistaakseni mustavalkoisia kuvia ja mukana oli jonkinlainen narulla tai langalla kirjassa kiinni oleva punainen muovi, jonka läpi katsottuna kirjan kuvista paljastui yksityiskohtia, jotka eivät ilman sitä muovia näkyneet kirjassa. En oiken muista kirjan aihetta tai kirjoittajaa, vain sen, että osa kuvassa oli siis paljain silmin näkymättömiä yksityiskohtia kuvassa.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Agathe Demoisin kirja Taikalasi (Nemo, 2015). Sen esittelyteksti kuuluu näin: "Tässä kiehtovassa pienten lasten kirjassa kuljetaan linnun matkassa ja katsotaan maisemia sen silmin. Lintu kohtaa lennollaan paljon jännittäviä asioita eikä ole välillä uskoa näkemäänsä. Kirjan taskussa on punainen taikalasi, jonka läpi katsottaessa suuren kirjan yksityiskohtaisista piirroksista paljastuu odottamattomia asioita. Tehtaan tiiliseinät kätkevät uutteria työläisiä. Puun lehtien seassa oravat tekevät eriskummallisia temppuja. Jäävuori onkin jäätelöä! Entä mitä ihmettä tapahtuu jättilaivan kannella?"