Mythologian tietoa kiinalaisesta vanhasta kulttuurista jossa kerrotaan Lohikäärmeen/-prinsessan kyynelistä? ovat ilmeisesti lasia?

Kysytty

Mythologian tietoa kiinalaisesta vanhasta kulttuurista jossa kerrotaan Lohikäärmeen/-prinsessan kyynelistä? ovat ilmeisesti lasia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiinan mytologiaa koskevaa kirjallisuutta löytyy melko runsaasti, pääosin englanniksi. Esimerkiksi seuraavat: Birrell, Anne: Chinese mythology -- an introduction, 1999; Christie, Anthony: Chinese mythology, 1997; Bellingham, David: Myths and legends, 1996; Palmer, Martin: Essential Chinese mythology, 1997; Werner, E. T. C.: Myths legends of China, 1988 sekä Itämaiden mytologia / toimittanut Clio Whittaker, 1990.