Otsikko
Kirja joka kertoisi kaikenlaisista myyteistä?

Kysytty

Etsin kirjaa joka kertoisi kaikenlaisista myyteistä mistä on esim.lähtenyt taru merenneidoista, lentävä hollantilainen yms...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinun kannattaa tutustua kahteen kotipaikkakuntasi kirjastosta löytyvään myyttien hakuteokseen:

-Myytit ja legendat : ensyklopedia / Philip Wilkinson

-Maailman myytit ja tarut / Arthur Cotterell

Myytit ja legendat lupaa takakannessaan:
"Opi tulkitsemaan myyttien sisältö ja konteksti, ymmärtämään niiden kulttuurinen vaikutus sekä tunnistamaan hahmot ja teemat."

Maailman myytit ja tarut lupaa:
"Elintärkeä teos jokaiselle, joka on kiinnostunut inhimillisen mielikuvituksen yli vuosituhansien ulottuvasta kulttuuriperinteestä. Yli 1 250 erilaista myyttiä ja tarua 18 eri kulttuurista."

https://tinyurl.com/Myytit-ja

https://tinyurl.com/Maailman-myytit-ja-tarut

0 ääntä

Kommentit

Pari kirjaa, joista myös voi saada myytteihinkin selvennystä, vaikka käsittelevätkin lähinnä mysteereitä:
"kaiken oudon ensyklopedia; Jani Kaaro; ISBN: 978-951-692-731-5"
"mysteerien maailma; Valitut palat; ISBN: 951-9079-12-2"