MyHeritage DNA sukututkimuksen tietoja näkyy osin ilmaiseksi ja kirjautumatta netissä. Sattumoisin huomasin, että elossa olevan 95-vuotiaan isäni ensimmäiseksi…

Kysytty

MyHeritage DNA sukututkimuksen tietoja näkyy osin ilmaiseksi ja kirjautumatta netissä. Sattumoisin huomasin, että elossa olevan 95-vuotiaan isäni ensimmäiseksi etunimeksi, joka on myös kutsumanimi, on tullut hänen poikansa etunimi. Sukunimi on myös harvinainen. Isän ensimmäisenä näkyvän, vanhimman sisaren nimi on oikein. Kyseessä on varmuudella isäni eli virhe on varma. En ole jäsenenä yhteisössä. Miten / mistä saan väärän tiedon oikaistua? Suomen neuvontapuhelinnumero ei ollut voimassa, kun kokeilin soittaa. Nyt väärä nimi toistuu jo kymmeniä kertoja.

Vastaus

Vastattu

Vuonna 2017 päivätyssä MyHeritage-blogissa kerrotaan mahdollisuudesta tehdä korjauksia vääriin tai väärinkirjoitettuihin historiallisiin tietoihin. Siinä myös ohjeistetaan tekemään korjaukset. Alla linkki blogiin:

https://blog.myheritage.fi/2017/12/uusi-ominaisuus-tee-itse-korjauksia-historiallisiin-tietoihin/