Mun pitäisi tehdä kirajilijaesitelmä Liisa Tammiosta, mutta en löydä mistään yhtään mitään tietoa hänestä. Täytyisi tietää hänen kirjoittamistaan teoksista,…

Kysytty

Mun pitäisi tehdä kirajilijaesitelmä Liisa Tammiosta, mutta en löydä mistään yhtään mitään tietoa hänestä. Täytyisi tietää hänen kirjoittamistaan teoksista, hänen elämästään ym. Minulla ei ole pääsyä kirjastoon (ei ole kirjastokorttia), enkä muutenkaan jaksaisi käydä siellä.Olisiko teillä antaa mitään linkkejä tms. jotta pääsisin hieman eteenpäin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Liisa Tammiosta (oik. Pirjo-Liisa Pakonen, s.28.3.1966) löytyy tietoa Btj Kirjastopalvelun Oy:n 1999 julkaisemasta kirjasta "Kotimaisia naistenviihteen taitajia" (toim. Ritva Aarnio ja Ismo Loivamaa). Kirja löytyy useimpien kirjastojen käsikirjastoista. Kirjan saatavuuden pääkaupunkiseudulla voi tarkistaa osoitteesta http://www.libplussa.fi.

Kirjailijaa käsittelevä artikkeli: Hämäläinen, Helena: Viihteentekijän hullunkuriset perheet, "Kodin kuvalehti" nro 16, 1994 s. 16-19. Artikkelin saatavuutta voi tiedustella lähikirjastostasi. Internetistä ei kirjailijasta löytynyt kuin joitakin suppeita kirjaesittelyjä, esim. osoitteessa 194.100.4.226/arkisto/kotker esittely "Maan ilot"-kirjasta.