Muistelen joskus lukeneeni runon jossa luetellaan suomalaisten puiden nimiä - tyyliin: koivu mänty kuusi pihlaja tuomi vaahtera leppä ... En tiedä runon tai…

Kysytty

Muistelen joskus lukeneeni runon jossa luetellaan suomalaisten puiden nimiä - tyyliin:

koivu
mänty
kuusi
pihlaja
tuomi
vaahtera
leppä
...

En tiedä runon tai sen tekijän nimeä. Osaisiko kukaan vinkata tai neuvoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti emme onnistuneet löytämään tällaista runoa. Kävimme läpi useita löytämiämme puu- ja luontoaiheisia runoteoksia, eikä niistä löytynyt kuvausta vastaavaa runoa. Kyselimme asiaa myös kirjastojen valtakunnallisella sähköpostilistalla, mutta muissakaan kirjastoissa ei runoa tunnistettu.