Otsikko
Muistelen joskus lukeneeni novelleja,jotka sijoittuivat siirtomaihin ja joissa oli yllättävä loppuratkaisu,esim. syyllinen olikin joku muu kuin oletti,…

Kysytty

Hei,
muistelen joskus lukeneeni novelleja,jotka sijoittuivat siirtomaihin ja joissa oli yllättävä loppuratkaisu,esim. syyllinen olikin joku muu kuin oletti, kirjailija varmaankin ulkomaalainen mies. Samoissa kansissa oli muistaakseni useita samantyylisiä juttuja.Tavallaan rikosjuttuja,hienostuneella tyylillä.Voisiko olla Graham Greene!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme ole onnistuneet löytämään novelleja, jotka vastaisivat kuvausta kaikilta osin.
W. Somerset Maugham on kirjoittanut lyhyitä vakoilutarinoita, jotka perustuvat hänen omiin kokemuksiinsa salaisen tiedustelupalvelun tehtävissä. Hän kirjoittaa itse esipuheessaaan tarinoiden sisältävän jonkin yllätystekijän, odottamattoman käänteen Tsehovin tapaan. Tapahtumat eivät kuitenkaan sijoitu siirtomaihin. (Ashenden, or the British Agent 1928, suom. Salainen asiamies)