Muistan joskus kuulleeni kappaleen, jossa lauletaan: "Tää katu kylmä mun kotini on ja sen kulkijat perheeni mun." Mikä tämä kappale on, kuka sen esittää ja…

Kysytty

Muistan joskus kuulleeni kappaleen, jossa lauletaan: "Tää katu kylmä mun kotini on ja sen kulkijat perheeni mun." Mikä tämä kappale on, kuka sen esittää ja löytyisikö sen sanat jostain kokonaan?

Vastaus

Vastattu

Kappale on Eeva Kiviharjun säveltämä ja sanoittama "Kuuntele mua". Se alkaa: "Tää katu kylmä mun kotini on". Se on samannimisestä musikaalista, jonka käsikirjoitus on Simo Ervastin.

Laulu sisältyy nuottiin "Selvät sävelet. 8-9" (Otava, 1997). Nuotissa on laulun melodia, sointumerkit ja sanat. Laulu sisältyy myös äänitteille Kiviharju, Eeva: "Kuuntele mua : lauluja iloista ja suruista" (Eeva Kiviharju RESCD-2, Eeva Kiviharju RESC-2) ja "Selvät sävelet. 8-9, CD 3 : jazzista näyttämölle" (Otava, [1997]). Laulun esittää Visa Kiviharju.

Lähteitä:

Yleisradion Fono-tietokanta: www.fono.fi

Finna-hakupalvelu: https://finna.fi/