Otsikko
Mun Kolumbus kysymys ei saanut minua tyydyttävää vastausta. Lukemassani keskustelussa väitettiin esimerkiksi että hän silpoi intiaaneja jos he eivät tuonneet…

Kysytty

Mun Kolumbus kysymys ei saanut minua tyydyttävää vastausta. Lukemassani keskustelussa väitettiin esimerkiksi että hän silpoi intiaaneja jos he eivät tuonneet tarpeeksi kultaa ja myi nuoria intiaanityttöjä seksiorjiksi.Viimeisestä puheenollen eikös hän käänyttämisen sijaan ottanut intiaaneja kiini orjakauppaan ja julmuuksiensa takia joutunut linnaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kristoffer Kolumbukseen suhtaudutaan tosiaan hyvin ristiriitaisesti. Monet pitävät häntä ennen kaikkea Amerikan alkuperäiskansojen kansanmurhaajana, ja kritisoivat Yhdysvalloissa lokakuun toisena lauantaina vietettävää Kolumbuksen päivää. Aiheesta uutisoi esim. Helsingin Sanomat 10.10.2017:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005402561.html