Montako sivukirjastoa ja kirjastoautoa Helsingissä on sen jälkeen kun Laajasalon kirjasto ja Oodi on avattu, jolloin entinen Pasilan pääkirjasto muuttuu…

Kysytty

Montako sivukirjastoa ja kirjastoautoa Helsingissä on sen jälkeen kun Laajasalon kirjasto ja Oodi on avattu, jolloin entinen Pasilan pääkirjasto muuttuu ilmeisesti sivukirjastoksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastoon kuuluu Oodin avautumisen (5.12.) jälkeen 37 kirjastoa ja kaksi kirjastoautoa.

Laajasalon kirjasto onkin jo avattu  Kirjastoja on ollut vain muutaman kuukauden ajan 36, kun  Kirjasto 10 suljettiin 30.9. ja Oodi avataan 5.12. Pasilan kirjasto jatkaa Oodin avautumisen jälkeenkin pääkirjastona, Oodi on keskustakirjasto.

Lisäksi potilaskirjastopalveluja tarjotaan yhteistyössä kolmen sairaalan kanssa, ja myös neljässä ikäihmisten palvelukeskuksessa on kirjastopalveluja. Muidenkin  ikäihmisten palvelukeskusten ja esim. Helsingin vankilan kanssa kirjasto tekee jalkautuvaa tapahtumayhteistyötä. Helsingin kaupunginkirjasto tarjoaa tarvittaessa myös kotipalvelua.