Montako Aila- ja Arja- nimistä nykyisin kastetaan ja milloin olivat suosituimpia nimiä. Montako suurin piirtein tänäpäivänä. Kiitos edellisitä vastauksista!

Kysytty

Montako Aila- ja Arja- nimistä nykyisin kastetaan ja milloin olivat suosituimpia nimiä. Montako suurin piirtein tänäpäivänä. Kiitos edellisitä vastauksista!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäiset Ailat on kastettu 1800-luvun lopussa ja almanakkaan nimi tuli 1929. Almanakkaan ilmestymisen jälkeen nimestä tuli suosittu. Suurin osa Ailoista onkin syntynyt 1930-1950 -luvuilla.

Nimitilasto Ailasta Väestörekisterikeskuksen sivuilta:

Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 alle 5 alle 5 alle 10
1940-59 alle 5 9330 alle 9335
Yhteensä alle 10 alle 15993 alle 16003

http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Nimen Arja tilastot selviävät em. palvelusta. Arja on ollut suosituin 1940-luvulla. Suurin suosio nimellä on ollut 1950-luvulla.

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mitkä tilastot kertovat, kuinka moni Ailoista kastetaan eli liitetään seurakunnan jäseneksi?