Otsikko
Miten Vaski-sivulta tehdään varaus toisessa kirjastossa olevasta kirjasta? Yritin varata kirjan tänään Turun pääkirjaston tiskillä, mutta kun kirja ei löytynyt…

Kysytty

Miten Vaski-sivulta tehdään varaus toisessa kirjastossa olevasta kirjasta? Yritin varata kirjan tänään Turun pääkirjaston tiskillä, mutta kun kirja ei löytynyt kirjaston tietokannasta, virkailija ehdotti että varaisin sen omalta Vaski-sivultani. En vaan yksinkertaisesti löydä, mistä sieltä. Kirja on Sibelius-Akatemian kirjastossa Helsingissä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikäli tarkoitat kaukolainausta Sibelius-Akatemiasta, voit tehdä kaukolainapyynnön Vaskin sivulta https://vaski.finna.fi/Content/asiakkaana kohdasta Kaukolainat ja sitten "Kaukopalvelutilaus".

Kaukopalvelu on kirjastojen välistä toimintaa, ja sen avulla voit hyödyntää koko kirjastoverkkoa. Jos missään Vaski-kirjastossa ei ole haluamaasi teosta, se voidaan tilata muualta kaukopalvelun kautta. Kaukolainat ovat maksullisia. Kirjastot perivät kaukolainoista lähettävien kirjastojen maksujen lisäksi tilausmaksun (4 €).