Mistä saisin italiankielisiä äänikirjoja? Haluaisin kuunnella Millenium-sarjan Eragon-kirjat Harry Potterit Olen yrittänyt löytää niitä ostettavina, mutta…

Kysytty

Hei,
Mistä saisin italiankielisiä äänikirjoja?
Haluaisin kuunnella
Millenium-sarjan
Eragon-kirjat
Harry Potterit
Olen yrittänyt löytää niitä ostettavina, mutta vain pari Potteria löytyi. Onko kirjastolla?
Toivon vastausta sähköpostiini

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti noita kysymiäsi sarjoja meillä Vaski-kirjastoissa ei italiankielisinä äänikirjoina tällä hetkellä ole. Italiankielisten äänikirjojen valikoima on melko pieni, ja perusperiaatteena "pienempiin" kieliin on yleensä hankkia mieluummin alkuperäiskielistä materiaalia kuin käännöksiä. Poikkeuksiakin toki tehdään eli voit tehdä hankintaehdotuksen kirjoista haluamallesi kirjastolle, jossa sitten tutkitaan onko kirjoja saatavilla ja päätetään hankinnasta. Hankintaehdotuksen voi tehdä kirjastossa paikan päällä. Vaski-kirjastoihin hankintaehdotuksen voi jättää myös verkossa osoitteessa https://www.vaskikirjastot.fi/web/arena/hankintaehdotus

Toinen mahdollisuus saada kysymääsi aineistoa on kaukolainaus. Mikäli jollain muulla kirjastolla noita äänikirjoja on, voimme tilata ne sinulle kaukolainaan. Kaukolainaus on maksullista, Vaski-kirjastojen tilausmaksu nyt vuonna 2012 on 4 €/laina, jonka päälle tulevat vielä mahdolliset lähettävän kirjaston määräämät maksut. Myös kaukolainatilauksen voi tehdä sekä paikan päällä kirjastolla että verkossa, osoitteessa https://www.vaskikirjastot.fi/web/arena/kaukolainat.