Äitini lauloi lapsilleni vanhaa lastenlaulua, jota valitettavasti en koskaan kirjoittanut ylös. Sanoista muistan seuraavaa: "Oli kerran Afrikassa laihanlainen…

Kysytty

Äitini lauloi lapsilleni vanhaa lastenlaulua, jota valitettavasti en koskaan kirjoittanut ylös. Sanoista muistan seuraavaa:
"Oli kerran Afrikassa laihanlainen
keimaileva kirahvi nuorukainen
kaiken päivää...
... viisisataa neekeriä heti nauruun kuoli
kirahvi vain ihastellen huuliansa nuoli..."
Löytyisikö tästä laulusta jotain tietoa - tekijä, sanat, nuotit, löytyykö levytettynä mistään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Arvid Lydeckenin laulu Iloinen kirahvi. Se sisältyy esimerkiksi nuottijulkaisuun:
KARUSELLI: pienen koululaisen musiikkikirja. toim. Ritva-Leena Pitkäpaasi, Matti Rautio, Liisa Tenkku
Musiikki Fazer, 1972

5 ääntä

Kommentit

Viisisataa n**keriä nauruun kuoli!!! Oikein!!! Lisää naurattavia kirahveja, kiitos!!!

Kuka levytti/sävelsi tämän runon?Äitini tätä lauloi. En mistään löytänyt tietoa