Otsikko
Miten sähköposti-osoitteen saa ?

Kysytty

Miten sähköposti-osoitteen saa ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sähköpostiosoitteen hankkimiseen on muutamia eri toimintamalleja:

a)Voit hankkia ns. ilmaisen osoitteen joltakin palveluntarjoajalta esim. Google.com (gmail), Yahoo.com, Hotmail.com tai Suomessa vaikkapa MTV3 (luukku.com). Näihin osoitteisiin luotuihin sähköpostiosoitteeseen saa usein myös muita verkkopalveluja esim. Google+ tai Flickr-kuvagalleria (Yahoo). Osoite hankitaan luomalla palveluun oma sähköpostitili painikkeesta ”luo tili”. Tämän jälkeen määritetään sähköpostiosoitteen alkuosa ennen @-merkkiä. Loppuosa osoitteesta määräytyy palveluntarjoajan verkko-osoitteen mukaan. (esimerkiksi oma etunimi.sukunimi@gmail.com ). Seuraavaksi luodaan salasana jolla sähköpostitili avataan verkkosivujen kautta.

b)Internet-yhteytesi tarjoaja antaa yhteyden lisäksi samaan hintaan aina muutamia ilmaisia sähköpostisoitteita mm. Welho, Sonera ja Elisa tarjoavat tämän mahdollisuuden. Lisäksi tarjotaan tallennustilaa heidän palvelimiltaan oman kotisivun tai tiedostojen tallentamista varten.

c)Työnantajat ja oppilaitokset antavat työntekijöille ja opiskelijoille aina sähköpostiosoitteen

d)Voit hankkia myös jostain ns. webbihotellista palveluja omaan Internetissä olevaan domain-nimeen liittyen ja palvelintilaa omille kotisivuille. Voit tällöin avata myös sähköpostiosoitteita tälle domainnimelle

36 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Antavatko työnantajat työntekijöille sähköpostiosoitteen yksityiskäyttöä varten?