Kertoisitko offline-toiminnosta internetissä . Mille sivuille tällä toiminnolla pääsee ja pitääkö näitä sivuja jotenkin ladata... kerro asiasta lisää .

Kysytty

Kertoisitko offline-toiminnosta internetissä . Mille sivuille tällä toiminnolla pääsee ja pitääkö näitä sivuja jotenkin ladata... kerro asiasta lisää .

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Off-line -toiminta tarkoittaa sitä, että nettisivuja tallennetaan omalle kiintolevylle, jolloin niitä voi tarkastella ilman, että nettiyhteys on päällä.

Internet Explorerissa sivuja ladataan paikallisesti selattaviksi Suosikit-valikon kautta. Lisää Suosikkeihin se sivusto, jonka sivut haluat tallentaa. Kohdasta "Järjestä suosikit-kansio" valitse kyseinen sivu ja rastita kohta "Lataa luettavaksi offline-tilassa". Ominaisuudet-painikkeesta pystyt tämän jälkeen määrittämään kuinka laajalti kyseinen sivusto tallennetaan ja miten tapahtuu synkronointi paikallisesti tallennettujen sivujen ja netistä löytyvien sivujen välillä.

Kokonaisia sivustoja pystyy tallentamaan, kun Ominaisuudet/Lataaminen -kohdasta määrittää lataamisen koskemaan myös tältä sivulta linkitettyjä sivuja. Kun nettiyhteys on päällä, niin voidaan tehdä synkronointi, jolloin muuttuneet sivut päivittyvät netistä paikalliselle kiintolevylle.

Kun Internet Explorerilla haluaa selata vain omalle koneelle tallennettuja sivuja, niin Tiedosto-valikosta valitaan kohta Offline-tila.

Kaikkia sivuja ei pysty tallentamaan omalle koneelle paikallisesti selattaviksi. Tällaisia ovat erilaisten tietokantojen tuottamat dynaamiset sivut sekä esimerkiksi verkkopankkien salatut sivut.