Otsikko
Miten saan kirjastokortin?

Kysytty

Miten saan kirjastokortin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun (Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa) kaupunginkirjastojen lainausoikeuden ja kirjastokortin saa esittämällä voimassa olevan kirjaston hyväksymän henkilötodistuksen. Nämä ovat:

EU-maiden henkilöllisyystodistus
passi
suomalainen ajokortti
kuvallinen Kela-kortti
Helsingin vastaanottokeskuksen asukaskortti

Kotiosoitteen on oltava Suomessa.

Alle 15-vuotias, laitos tai yhteisö saa lainausoikeuden lainaajaksi oikeutetun täysi-ikäisen takaajan kirjallisella suostumuksella.

lisätietoja: http://www.lib.hel.fi/suomi/kirjasto-info/lainaaminen_ja_kirjastokortti… tai lähimmästä HelMet-kirjastosta.

11 ääntä

Kommentit

Voiko kirjastokortin saada mobiiliin? Ja ellei niin miksi ei? Erilaisista korteista olisi päästävä eroon. Kännykässä kaikki kulkee mukana.

Esimerkiksi Helmet-kirjastoissa kirjastokortin saa mobiilina. Oman kirjaston palvelut voi tarkistaa esimerkiksi Kirjastohakemistosta löytyvien yhteystietojen kautta, tai kysymällä Kysy kirjastonhoitajalta -palvelusta ja kertomalla, mikä on oma kirjasto, kysymyslomake on etusivulla, https://www.kirjastot.fi/kysy?language_content_entity=fi?open-form=true