Miten saan kirjastokortin ja e-tunnusluvun? Edellinen kortti oli joskus 35 vuotta sitten. Nykyään vapaa-aikaa paljon, eli tulisi varmaan käytettyä paljon…

Kysytty

Miten saan kirjastokortin ja e-tunnusluvun? Edellinen kortti oli joskus 35 vuotta sitten. Nykyään vapaa-aikaa paljon, eli tulisi varmaan käytettyä paljon kannettavan tietokoneen kautta. Käykö Helsingin kirjastokortti esimerkiksi mökillä maaseudulla (mökkikunnassa. oma kiinteistö eli maksan kiinteistöveroa mökkikuntaan)?
Kiitos tiedoista etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokortin ja tunnusluvun saat mistä tahansa Helmet-kirjastosta ilmoittamalla osoitteesi ja esittämällä kirjaston hyväksymän voimassaolevan henkilötodistuksen, jossa on valokuva ja henkilötunnus. Kirjastokortin myöntämiseen tarvitaan Suomessa oleva osoite.

Voit myös tallentaa tietojasi etukäteen kirjaston asiakasrekisteriin alla olevasta linkistä aukeavalla lomakkeella. Lomakkeen täyttäminen etukäteen nopeuttaa kirjastokortin saamista. Kun olet tallentanut tietosi, voit käydä hakemassa kirjastokortin mistä tahansa Helmet-kirjastosta. Ota voimassaoleva henkilöllisyystodistus mukaan. Jos kirjastokorttia ei ole haettu kolmen kuukauden kuluessa lomakkeen täyttämisestä, tiedot poistetaan.

https://luettelo.helmet.fi/selfreg*fin~S9

Helmet-kortti käy ainoastaan pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoissa. Mökkipaikkakunnan kirjastokorttia pitää kysellä ko. paikkakunnalta.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_j…
http://www.helmet.fi/fi-FI