Miten pääsisin helpoiten käsiksi Nykypäivän, Suomenmaan ja Demarin aikaisempiin vuosikertoihin, ja missä? Voiko näitä lehtiä tilata kotiin, vai onnistuuko…

Kysytty

Miten pääsisin helpoiten käsiksi Nykypäivän, Suomenmaan ja Demarin aikaisempiin vuosikertoihin, ja missä? Voiko näitä lehtiä tilata kotiin, vai onnistuuko selailu vain jossain kirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjastossa Nykypäivä-lehteä ja Suomenmaa-lehteä säilytetään kuusi kuukautta ja kuluva kuukausi. Uutispäivä Demaria (Yhdistynyt julkaisuista: Demari ja Turun päivälehti 1.2.2001) säilytetään yksi vuosi ja kuluva kuukausi. Demaria ja sen seuraajaa Uutispäivä Demaria löytyy myös mikrofilmeinä. Lehtiä ei valitettavasti voi lainata, mutta niitä voi lukea kirjastossa Uutistorilla ja artikkeleista voi ottaa kopioita. Luettavat mikrofilmit pitää tilata edellisenä päivänä Uutistorilta.
Turun yliopiston kirjastosta löytyy kyseisten lehtien vanhempia vuosikertoja, osa lehtiversioina ja osa mikrofilmeinä. Tarkemmat saatavuustiedot löytyvät Turun yliopiston kirjaston Volter-tietokannasta https://volter.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Finnish&DB=l…