Miten määritellään moniammatillisuus-termi? Mitä moniammatillisuus siis on? Löytyykö määritelmä mahdollisesti jostain kirjasta/kirjoista? Netissä tietoa toki…

Kysytty

Miten määritellään moniammatillisuus-termi? Mitä moniammatillisuus siis on? Löytyykö määritelmä mahdollisesti jostain kirjasta/kirjoista? Netissä tietoa toki on, mutta kaikki lähteet eivät välttämättä ole niin luotettavia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Annemari Kokkisen ja Leena Maltari-Ventilän kirjassa Hoito- ja huolenpitotyön sanasto (2008) sana moniammatillinen määritellään näin: työryhmä tai vastaava, jossa on usean ammattikunnan edustaja.
Moniammatillisuudesta on kirjoitettu paljon, kirjaston tietokannasta asiasanalla moniammatillisuus löytyy useita teoksia. Esim. Kaarina Isoherrasen teoksissa Enemmän yhdessä: moniammatillinen yhteistyö (2008)ja Moniammatillinen yhteistyö (2005) löytyy laajempia käsitteen määritelmiä, jälkimmäisessä mainitaan mm. näin: moniammatillista yhteistyötä voidaan kuvata sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä eri asiantuntijoiden työskentelynä, jossa pyritään huomioimaan asiakkaan kokonaisuus.